Ing. Mira Vlach - projektové řízení, informatika a marketing

Ing. Mira Vlach > Lexikon > Sklik

Sklik

11. 6. 2008, napsal Ing. Mira Vlach:

Sklik je internetový reklamní systém umožňující zobrazování cílených textových inzerátů. Reklamy se zobrazují na stránkách výsledků vyhledávání ve vyhledávači Seznam, některých jeho přidružených službách jako je např. Zbozi.czFirmy.cz. Dále se tyto reklamy zobrazují např. i ve vyhledávači Atlas. Lze očekávat, že v budoucnosti bude přibývat stránek, kde se tyto reklamy budou moci zobrazovat. Sklik spadá svým zařazením mezi tzv. kontextovou a PPC reklamu. Dá se říci, že v Česku je Sklik v této oblasti z hlediska pokrytí nejdůležitějším reklamním systémem. Dalšími obdobnými kontextovými reklamními systémy jsou Google AdWords, AdFox a eTarget.

Výhody této formy reklamy:

Nevýhody této formy reklamy:

Správa tohoto reklamního systému je umožněna na stránkách www.sklik.cz, kde je také uvedeno více podrobných informací. Pokud firma usoudí, že je pro ni výhodné inzerovat v Skliku a zařadí jej tedy do svého reklamního nebo marketingového plánu, musí ještě provést důležité rozhodnutí – komu správu PPC kampaní svěří.

Správa kampaní v Skliku

Z pohledu inzerenta je klíčovým faktorem kvalita správce jeho kampaní. Ten zásadním způsobem ovlivňuje úspěch jeho inzerátů a také návratnost vložených investic. Může tedy hodně peněz ušetřit nebo promarnit. Správce musí po založení účtu v Skliku zejména optimálně nastavit kampaně v úvodu: zvolit strukturu kampaně, vybrat vhodná klíčová slova, určit maximální ceny za jedno kliknutí atd. Neméně důležitá je i následná trvalá správa, kdy je nutné podle potřeby upravovat ceny, ladit znění inzerátů, reagovat na změny konkurence apod.

Pokud má firma jen malý rozpočet a chce tento reklamní systém jen zkusit, je teoreticky možné si na základě nápovědy Skliku.cz vytvořit a spravovat kampaň sám. To lze doporučit jen pokud je rozpočet opravdu malý a pokud v oboru firmy zatím není v Skliku příliš velká konkurence. Velmi dobrý praktický návod pro začátečníky je na webu Vetrovka.cz.

Při větších objemech inzerce nebo při velmi silné konkurenci už bývá lepší svěřit správu odborníkovi, z nichž ti kvalitní se nesnaží jen prodat své služby, ale jsou klientovi schopni poradit, zda je pro něj systém opravdu vhodný a jak z této inzerce získat co nejvíce reálně uzavřených obchodů za dobrou cenu.


2017 © Ing. Mira Vlach – Všechna práva vyhrazena



skolenipm.cz